PhotoJelly

"Tyvärr så funkar det inte"
För några veckor sedan sa jag upp mitt jobb som journalist och fotograf för en onlinetidning här i Halmstad.
Mest var det för att jag kände att jag inte hann med livet annars. Jobbar ju som sjuksköterska 84% och samtidigt ha en deltidstjänst på tidningen.
 
Nej, tyvärr så funkade det inte.
Vill ju också ha tid över för min familj. Ha tid att städa ordentligt, kunna sitta och äta frukost i lugn och ro och mysa med Jamie utan att känna oro över att jag inte skulle hinna med dagen.
 
Här är några bilder som jag tog för dem :)
 
Det var i samband med en artikel om butiken Hemlängan i Halmstad som jag tog dessa bilder. SÅ SNYGGA SAKER!
 
 
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Vad tråkigt att det inte fungerade, men låter som att du tagit rätt beslut! <3

Svar: Jag tror det med :) Ha en fin kväll!
PhotoJelly

Malin

Fina bilder! :D

Svar: Tack så mycket :D
PhotoJelly

Ida

Vad fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
PhotoJelly

NICOLE

Klart du vill ha tid för annat viktigt! Bra beslut :)

Svar: Tack så mycket :) tycker också det!
PhotoJelly

Melan

Så bra att du faktiskt lyssnade på dig själv och sa upp dig, det är så lätt att man går in i väggen annars! Jättefina bilder förresten :)

Svar: Ja, jag har varit deprimerad tidigare vilket gjort att jag är extra känslig över hur jag känner mig annars hamnar jag lätt där igen :) Tack så mycket!
PhotoJelly

Malin

Så viktigt att respektera att man inte alltid hinner med allt på samma gång. Låter som att du nog kommer tacka dig själv senare för att du frigjorde mer tid till återhämtning, även om det känns trist också.

Svar: Jag tror det med. Enkelt att bara hänga med och kämpa på men den här gången lyssnade jag på mig själv även om jag såå gärna vill jobba kvar där :) Ha en fin kväll!
PhotoJelly

Bella

Helt förståeligt att det blev för mycket!

Svar: Ja, tyvärr så blev det så :(
PhotoJelly

Matilda Berlin

Synd att det inte funkade! Men så bra att du inser det själv =)) Kram <33

Svar: Ja, det är verkligen jättesynd! Vem vill inte jobba som fotograf liksom :/ Men är nöjd med beslutet nu i efterhand! Ha en fin kväll =)
PhotoJelly

Amanda Sofi

Skönt att du tog ett beslut för att få mer tid!

Svar: Ja, det var skönt när beslutet väl var fattat :D!
PhotoJelly

AM

Bra gjort av dig att kunna säga ifrån när det inte finns tid till! Fina bilder du tagit!!
sv: Tack!! <3 Jodå motivationen finns där någonstans inom dig!! ;)

Svar: Ja, man måste lyssna på sig själv annars blir det inte bra :D Sv: Haha, jag undrar var! Kram
PhotoJelly

Carolina Thoor

Jättefina bilder! Nej, att arbeta som ssk är oerhört påfrestande, då vill man helst inte ha två jobb och även kunna ha det mysigt med sin familj :P

Sv; ja, det var trevligt! :)

Svar: Tack så hemskt mycket :D Ja, verkligen man måste prestera 100% annars så blir det inte bra :/ Jobbar du som ssk? :)
PhotoJelly

Julia

Vackra bilder!

Svar: Tack så mycket! :D
PhotoJelly

Linnea Kinis

oj nä man får inte jobba för mycket! :)

Svar: Nej det kan man inte göra :( Synd att det inte finns 40 timmar/dag för då kanske jag hade hunnit haha! Ha en fin kväll!
PhotoJelly

Gabriella

Såå fina bilder!!

Svar: Taack så mycket!!! :D
PhotoJelly

Sarah

Förstår att du vill ha tid över till familjen :) Jättefina bilder :)

Svar: Ja, man måste prioritera i livet :) Vill inte titta tillbaka och ångra mig!
PhotoJelly

MALIN

Vilket klokt val! Jobb är inte allt! Kram

Svar: Tack för peppen! Tycker också det :) Kram!
PhotoJelly

Sara

Verkligen :D

Vilka mysiga bilder!

Svar: Tack! :D
PhotoJelly

Alice Lindström

åh så fina bilder!

Svar: Tack så mycket :)!
PhotoJelly

ullie

bra med beslut så du inte sliter ut dej familjen är viktigate
varit i halmstad ligger det? är ju där rätt ofta så kanske skulle kika in kramar

Svar: Ja, eller hur :) Det ligger vid Onsjö, Kaggagård Halmstad :) Lite utanför vid en jordgubbssjälvplockning.
Kramar
PhotoJelly

Carro

Oj så fint! Men låter som ett bra beslut! :)

Svar: Tack! Ja det tycker jag nog trots allt :)
PhotoJelly

Kattis

Låter som ett väldigt bra beslut tycker jag, klart man vill ha tid för familjen och övriga livet!:) Jättefina bilder!

Svar: Ja, det tycker jag med :) Tack så hemskt mycket!
PhotoJelly

Sara Ekman

Så fint :)

Svar: Tack :)
PhotoJelly

Julia Svensson

Åh så fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
PhotoJelly

Ida

Familjen är viktigare än jobbet 😍 Du ska ju inte stressa ihjäl dig!
Såå fina foton. Jag drömmer om att kunna jobba med foto och skriva. Vad har du för utbildning?

Svar: Ja, familjen kommer först 😍 jag har ingen utbildning inom foto eller journalistik, hamnade där av en slump och trivdes jättebra men familjen är ju viktigast!
PhotoJelly

if the crown fits · wear it 👑

Kul att du jobbar som ssk, vars nånstans? Jättefina bilder, gillade den stora blomvasen i mitten :)

Svar: Jag jobbar som ssk på BUP :) tack så mycket!
PhotoJelly

Pauline Hurtig

så fint!

Svar: Tack!
PhotoJelly

Jasmine

Wow, vilka fina bilder! De skulle passa bra i en inredningstidning, vilket betyder att du lyckades med din uppgift. ;)
Kram

Svar: Tack så hemskt mycket :D!!
PhotoJelly

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress